Brand i Børnehuset Pilehytten 2023
LÆRING OG TRIVSEL
Indsatsplan ved brand
Gældende for Børnehuset Pilehytten |
|
Situation
|
I tilfælde af brand og behov for evakuering følger alle enheder disse overordnede retningslinjer.
VIGTIGT: Denne indsatsplan skal tilpasses for hver enkelt enhed i henhold til de lokale forhold på matriklen. |
Alarmering
|
Den person der opdager branden, aktiverer brandalarmen ALARMERING AF BRANDVÆSEN SKER AUTOMATISK – VI SKAL RINGE TIL SKOLE SERVICEMEDARB JOHNNY 72 36 60 72
Når brandalarmen lyder:
Alle bevæger sig mod det udendørs samlingssted, som er aftalt på matriklen (jf lokal indsatsplan) PÅ PLADSEN VED BÅLSTEDET.
Ved opkald til 112 skal du oplyse:
Efter opkald til 112 skal du altid:
Den stedlige leder: Satu Sørensen
|
Opgaver
|
Ved mindre brand: Sluk med nærmeste brandslukker, brandtæppe e.l. Ved større brand: Lokal brand- og evakueringsplan iværksættes.
SKUMSLUKKERE : I LIGGEHALLEN + 1. SAL GANG V. LOFTRUM BRANDSLANGE : PÅ MEJSESTUEN GARDEROBE + 1 SAL I LILLE GENNEMGANG DISSE KAN NÅ UD TIL ALLE LOKALER BRANDTÆPPE: LÆRKESTUEN GARDEROBE + SVALESTUEN V. BAGDØREN MOD TERRASSEN |
Handling
|
Straks:
Ved mindre brand: Sluk med nærmeste brandslukker, brandtæppe e.l.
Ved større brand: Lokal brand- og evakueringsplan iværksættes.
Handlinger umiddelbart efter hændelsen:
Opfølgning: Stedlige leder Satu Sørensen følger op på de kriseramte, og de personer der fortsat modtager krisehjælp. |
Ledelse og organisation
|
Alle enheder/arbejdspladser udpeger en lokal krisestab. Krisestaben består af navngivne personer fra ledelsen og kontaktinformationer. Se Delplan for Læring og Trivsel for uddybelse af rollerne.
|
Bemanding og udstyr
|
[jf. lokal indsatsplan for placering af ovenstående].
Se oversigt over hjertestartere på www.hjertestarter.dk
Hent hjertestarter-appen Trygfonden Hjertestart til din mobil og få et hurtigt overblik over nærmeste hjertestarter. |
Kommunikation
|
|
Kontakt oplysninger
|
|
Evt. andre vigtige opmærksomhedspunkter
|
|
Oprettelse/revision
|
Denne indsatsplan er udarbejdet af Anja Skou Poulsen, konsulent v. Fagcenter for Læring & Trivsel. Opdateret af Tina Teglers den 091023 |
BRANDINSTRUKS FOR BØRNEHUSET PILEHYTTEN
RØGALARMERNE SKAL ALTID RESPEKTERES, OG RØMNING AF BØRNEHUSET FOREGÅR UD FRA NEDENSTÅENDE RETNINGSLINIER.
- NÅR EN RØGALARM GIVER SIGNAL, KONTROLERER DEN NÆRMESTE VOKSNE HVAD DER ER SKET, OG VURDERER OMFANGET.
ER DET ALVORLIGT GIVES DER SIGNAL TIL AT ALLE BØRN OG VOKSNE FORLADER BØRNEHUSETS BYGNING OG TAGER OPSTILLING PÅ PLADSEN VED BÅLSTEDET.
SE UDVIDET INSTRUKS
FLUGTVEJEN FOR ALLE LOKALER ER SAMME VEJ SOM MAN KOM IND – ELLER NÆRMESTE SIKRE UDGANG.
- ALARMERING AF BRANDVÆSEN SKER AUTOMATISK – VI SKAL RINGE TIL SKOLE SERVICEMEDARB JOHNNY 72366072
- DE VOKSNE TAGER IPAD’SENE MED UD, OG EN VOKSEN FORLADER SOM DEN SIDSTE BYGNINGEN OG LUKKER DØRENE EFTER SIG.
IMENS TJEKKER DE ØVRIGE VOKSNE AFKRYDSNINGSSEDLERNE/
IPAD’SENE OG HOLDER MANDTAL.
- AFPATRULJERING AF LOKALERNE OG EVT. BRANDBEKÆMPELSE FORETAGES AF ADMINISTRATIVT PERSONALE SAMT EVT. LEDIGE ANSATTE.
DET PÅHVILER LEDELSEN AT ALLE ANSATTE ER ORIENTERET OM BRANDINSTRUKTIONEN.
DET PÅHVILER GRUPPE-PÆDAGOGEN AT ALLE BØRN ER ORIENTERET OM BRANDINSTRUKTIONEN.
BRANDMATERIEL FOREFINDES FØLGENDE STEDER :
SKUMSLUKKERE : I LIGGEHALLEN + 1. SAL GANG V. LOFTRUM
BRANDSLANGE : PÅ MEJSESTUEN GARDEROBE + 1 SAL I LILLE GENNEMGANG
DISSE KAN NÅ UD TIL ALLE LOKALER
BRANDTÆPPE : LÆRKESTUEN GARDEROBE + SVALESTUEN V. BAGDØREN MOD TERRASSEN
UDVIDET BRANDINSTRUKS
FOR BØRNEHUSET PILEHYTTEN
HVAD SKAL ALTID VÆRE FORBEREDT OG HVEM GØR HVAD.
NÅR ALARMEN GÅR I GANG / NÅR BRANDEN OPDAGES GIVES DER BESKED TIL DET ØVRIGE PERSONALE OG BRANDVÆSENET ALARMERES AUTOMATISK.
DET VURDERES OM MAN KAN BEKÆMPE ILDEN MED DET FORHÅNDVÆRENDE BRANDSLUKNINGSMATERIALE.
I CYKELSKURET (SOM VUGGESTUEN MEDBRINGER NØGLE TIL) STÅR EN KASSE MED TÆPPER TIL AT HOLDE BØRNENE VARME – ET PAR LIGGEUNDERLAG TIL AT STÅ PÅ – PLASTIKPOSER – PLASTER - LOMMELYGTE –.
AMR ER ANSVARLIG FOR AT DENNE KASSE ALTID ER UP TO DATE.
I KASSEN LIGGER OGSÅ POSER TIL AT GIVE BØRNENE PÅ FØDDERNE FOR AT HOLDE DISSE TØRRE.
DENNE KASSE – SAMT IPADS - TAGER DEN FØRST INDMØDTE PERSONALE ( KL. 6.15) OG GÅR TIL SAMLINGSSTEDET VED BÅLPLADSEN OG TAGER IMOD BØRNENE.
DE NÆSTINDMØDTE PERSONALER ( KL. 7.30) TØMMER FØRST DE RUM DE ER I, OG SENDER BØRNENE UD AF DEN NÆRMESTE SIKRE DØR MOD UDGANGEN HVOR EN PERSONALER TAGER IMOD OG SENDER DEM VIDERE – TIL SAMLINGSSTEDET VED BÅLPLADSEN, HVOR DER BLIVER TAGET IMOD DEM.
NÅR ALLE ER UDE SAMLES MAN VED SAMLINGSSTEDET VED FODBOLDMÅLET OG DER HOLDES MANDTAL EFTER IPAD’SENE
EN FRA ADMINISTRATIONEN – ELLER HVIS DENNE IKKE ER TILSTEDE – DEN DER OPDAGEDE BRANDEN – GENNEMGÅR ALLE RUM FOR AT TJEKKE OM ALLE ER UDE.
NÅR MAN HAR FÅET SAMLET ALLE, VURDERES DET OM BØRNEFLOKKEN SKAL BRINGES ET ANDET STED HEN.
Sidst opdateret
09.01.2024
Ansvarlig redaktør